Pages

2016. augusztus 8., hétfő

Tejszínes Oreo Sajttorta│Gasztro

Nincsenek megjegyzések:
 
Egyik reggel kaptam egy üzenetet nevelőapukámtól. Arra az esetre, ha unatkoznék: küldött egy receptet, amely egy Tejszínes Oreo Sajttorta elkészítését taglalta. Úgy döntöttem, meglepem vele, mire hazaér a munkából, kiváltképp, hogy a sütemény első, aztán a második pillantásra is rendkívül egyszerűnek tűnt, ugyanakkor hihetetlenül trendinek. Amióta ugyanis kapható hazánkban az Oreo keksz, mindenki oda van érte, bár a magam részéről sokkal jobban kedvelem az előzőnél ezerszer gazdagabb Pilótát. Maga a torta elképzelése viszont igencsak megtetszett, annak ellenére is, hogy az eredeti receptet nem találtam elég megbízhatónak. Mindenesetre nekiestem, és a saját szájízemre szabtam a süteményt. Ennek az eredményét osztom meg ma veletek, így a nyár margójára.


Hozzávalók egy 26 cm-es tortaformához:
- 14 db Oreo keksz (kb. 100 g)
- 100 g kekszmorzsa
- 50 g kristálycukor
- 3 ek kakaópor
- 5-6 ek vaj

- 250 g krémsajt
- 2-3 db Oreo keksz
- 3 ek porcukor
- 300 ml tejszín (jól behűtve)
- vanília aroma

- 8 db Oreo keksz
- 3-4 kocka étcsokoládé
- 2 ek vaj

Azzal kezdtem, hogy fogtam a kekszeket, kettéválasztottam őket, és egy tálba kikapartam belőlük a krémet. A csokoládés kekszeket beletettem egy zacskóba, rátettem egy konyharuhát, és húsklopfoló segítségével összetörtem. Ehhez hozzáadtam a kekszmorzsát, a kristálycukrot, majd hozzászitáltam a keserű kakaóport. A morzsalékot alaposan átkevertem, majd fokozatosan hozzáöntöttem kb. 5-6 ek olvasztott vajat, ügyelve arra, hogy még véletlenül se áztassam el a vegyes kekszmorzsát. A massza akkor megfelelő, ha nedves virágföldhöz hasonlít. Elővettem a 26 cm-es, csattal ellátott tortaformámat, kikentem vajjal, és belenyomkodtam a kakaós morzsát a formába, és egy kiskanál segítségével úgy egyengettem a masszát, hogy a kekszalapnak legyen egy kis pereme. Előmelegített sütőben, 180 °C-on kb. 10 perc alatt átsütöttem a masszát, hogy a kristálycukor megolvadjon, és összefogja a kekszszemeket. A sütőből kivéve kihűtjük a morzsalékot, hiszen ha melegen, vagy csak langyosan tennénk rá a krémet, az megolvadna, és nem érnénk el a kívánt állagot. A sütemény egyébként azzal a változtatással is elkészíthető, hogy a kekszeket a krémmel együtt törjük össze, ez esetben viszont kihagyhatjuk a cukrot, és a sütést is, és egyszerűen betehetjük a hűtőbe.


A krémsajtot (pl. Mascarpone, Philadelphia) kikeverjük a porcukorral, a kikapart, enyhén megolvasztott krémmel és a vanília aromával. Kézzel apróra törünk néhány szem kekszet, és hozzákeverjük a krémsajtos masszához. Egy másik edényben felverjük a tejszínt, majd pedig összekeverjük a tejszínhabot a kekszes krémmel. Az elkészült krémet tegyük rá a kekszalapra, és simítsuk el rajta.


A díszítéshez verjünk fel még egy kevés (kb. 0,5 dl) tejszínt, töltsük habzsákba, és nyomjunk rózsákat a torta tetejére, helyezzünk a halmok tetejére félbe tört kekszeket. Olvasszuk fel vízgőz felett az étcsokoládét egy kevés vajjal, és egy kiskanál segítségével locsoljuk meg tetszés szerint a tortát. Várjuk meg, míg a torta tetején megszilárdul a csokoládé, és csak ez után tegyük a hűtőbe, különben kicsapódik a csokoládé. A tökéletes eredmény eléréséhez helyezzük néhány órára a hűtőbe a tortát.


A ropogós morzsa a vaj esszenciájával és a karamellizálódott cukorral, valamint a könnyed, sajtkrémmel elegyített tejszín, a benne elrejtett kekszdarabkákkal nemcsak az íze, vagy a tetszetős külseje, hanem a különböző textúrák összjátékának, és a nevetségesen egyszerű elkészítésének köszönhetően is tökéletes választás a fülledt augusztusi napokra.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése